2009. október 5., hétfő

Film: Máncora (2008)

Egy újabb remek film, amit teljesen véletlenül találtam. Nagyon tudok örülni az olyan filmeknek, amiket magamtól fedezek fel, ráadásul olyan helyeken játszódnak, ahol még nem jártam - jelen esetben Peru. Santiago, a híres táncdalénekes fia, aki a film elején öngyilkos lesz, elhatározza, hogy lelép egy kicsit Limából és lemegy Máncorába, ami egy öröknyár tengerpart, ahol gyerekkorában nyaralt. Mielőtt elutazna, betoppan azonban a "félhuga", Ximena (Elsa Pataky alakítja, aki nagy sztár Spanyolországban és valószínűleg magyar származású) a férfével, Inigoval, a szuperlaza arccal, akihez hasonlót nem egyet ismertem Spanyolországban. Ximena és Inigo a fater halála miatt jöttek cimbizgetni Santiagoval, aki azonban közli, hogy épp lelépni készül, de sikertelen a próbálkozás, mert ráakaszkodnak mindketten, így hármasban mennek Máncorába. A film elején látható szájonvágás majd vízbehajítás megtörténtéig jutunk el a történet során, végignézzük a trio kalandjait, csajozásait, szegény Ximena pofáraesését, mialatt mindenki megküzd a maga démonaival.
A főszereplő, Jason Day, limai színész, nem túl erős, de nem is rossz, az Inigo-t alakító csóka viszont jól alakít. Elsa sem rossz, végig figyeltem benne a magyart :-)
A film számomra elsősorban azért volt élvezetes, mert egy csomó olyan jelenet, karakter és életszituáció van benne, amit láttam, átéltem, tapasztaltam. A sztori abszolút nem mondható erősnek, nincs, ami odaszögezzen a fotelhez, azonban az olyan jelenetek, mint az ominózus házibuli és az azt megelőző tengerparti medencés szivogatás aranyat érnek...
www.mancorafilm.com

1 megjegyzés: