2010. december 8., szerda

Vuelta Del Paraguay UCI 2.2



A leheto legtomorebb ekezetek nelkuli hiradas kovetkezik Asuncion-bol, suru es igen elvezetes programok kozepette, mint pl. a Dia de La Virgen a mai napon, melynek kereteben fel Paraguay zarandokol el a csodatevo Caacupe-i szuzhoz, a lanyok pedig erre az alkalomra meg csinosabbak.
A fantasztikus boliviai elmenyek utan 10 nap `pinehes` kovetkezett, melynek kereteben ketten, Arvai Attilaval nekivagtunk Eszak-Argentina, Salta es Jujuy provinciak szepsegei felfedezesenek, errol azonban csak kesobb irok, mert a mostani aktualitas a Paraguayi Korverseny, es soha nem jutnek el az elso etapig sem, ha most elkezdenek Saltarol irni.A salta-i kalandok utan tehat 5 napot toltottem La Plata-n, Buenos Aires mellett, ahol a Mauricio lakik, es ahol a kerekparom Bolivia ota pihent. Mondjuk ugy, hogy itt ujra megkezdodott a felkeszules, sikerult 10 kemeny orat edzenem, mielott dec. 1-en elindultunk volna Paraguayba, ebben benne volt egy edzotermi erolkodes is, ami termeszetesen csa
k arra volt jo, hogy a kerekparon nem igazan hasznos izmok kicsit sajogjanak, illetve egy extra faraszto ferde este a buenos aires-i ejszakaban, a Bahrein nevu klubban, ahol Martin Garcia-t hallgattuk meg, cimboram DJ Marotte tarsasagaban, finom 8-10 eves progressive klasszikusok forogtak.
Ujabb 1 napos bumli utan La Plata-bol Buenos Aires-en at busszal eljutottunk Asuncionba, ahol brutalis 90% koruli paratartalom es kozel 40 fok koruli hosegerzet fogadott minket.
Csodalatos vendeglatas kisert minket vegig, szallasunk a Hotel Comite Olimpico-ban volt, ahonnan tegnap este jottem el, mert hivatalosan 3
nappal a verseny utan mar nem jar szallas, illetve mar mindenki hazament, csak en maradtam itt egy kicsit felfedezni Asuncion szepsegeit kozelebbrol.. :)
Az elso szakasz egy 7 km-es krono volt, a hotelhez kozel, a repternel, forditos tema, eletem leglazabban vett es legszenvedesmentesebb kronoja volt, ami mindossze a 34. helyre volt elegendo. Az atlagpulzusom 190 volt a 10 perces erokifejtes alatt, ami alapjan nem volt sporolos, azonban ez a pihentseg es a 45 fokos homersekleterzet miatt volt ilyen magas, a valosagban szerintem visszafele vesztettem idot, mert 53-11-et eroltettem a fel-hatszelben, kicsit jobban kellett volna forgatni.
A masodik szakasz a csodalatos San Bernardino-bol indult, amit csak ma, 3 nappal a verseny utan lattam igazan, hogy micsoda kis paradicsom a to mellett. A szakasz 160 km volt, nagyreszt szakado esoben, igy szerencsere nem fottem meg annyira, mint a tobbi szakaszon, az elso 1.5 oraban szuperaktiv voltam, elsosorban csapatutasitasra, hogy ha tudom, szivassam az uruguayi szelezesmenoket a dombokon, ha van ra kapacitas - hat volt, csak eppen ok mind kibirtak, azonban az elso dombon nekem koszonhetoen legalabb 30an leszakadtak a mezonybol es nem sokkal kesobb emberunk vitte az elso hegyi hajrat, amivel kesobb a hegyi trikot is bebiztositotta.
100 km kornyeken, amikor epp kezdtem magam visszafogni es pihenni, mert vegetertek a dombok, es sejtettem, hogy regi ismeroseink, a Porongos uruguaybol minden bizonnyal lerakja szelre hamarosan, a mezony masodik feleben voltam, raadasul a paraguayi bajnok oriasit bukott, mert nekiment egy autonak szelezesnel, csak arra emlekszem, hogy uvolt a fajdalomtol, mert ripityomra tort a karja, es hogy hirtelen kerulok valakit. Ezutan kb. 5-8 perc full kuzdelem kovetkezett a szelben, ami alatt elfaradt lepotyogo embereket ertem utol, de nem sikerult felzarkoznom az elejere. Innentol a maradek kb. 60 km-t tulajdonkeppen 2 ember kivetelevel, aki hajlando volt forogni, vegig en vezettem, egyreszt duhbol, masreszt nem akartam masnap beerni a celba. Ennek eredmenyekent vegul 8-an maradtunk a kb. 20bol, akiknek nagyresze idegesito naplopo volt, es kettonek volt pofaja a vegen lesprintelni, jollehet a 20. hely korul meg jar par euro, de termeszetesen pont az a brazil sprintelt, aki egyszer nem vezetett. 12 percet beszedtem.
Ezutan a szakasz utan egy idegesitoen hosszu utazas kovetkezett, raadasul siman ott hagyott minket a busz, amin meg aludni is lehetett volna, igy az egyik kedves versenyszervezesben tevekenykedo ember sangyong jamuvevel jo komotos tempoban este 9re erkeztunk meg a brazil hatarhoz, ahova szamomra erthetetlen modon 330 km-rel odebb raktak a 3 es a 4ik szakasz - ma mar tudom, hogy a helyi fomufti erdekes forrasbol szarmazo penzevel erosen tamogatta, hogy ott legyenek a szakaszok.
A 3. szakasz tehat Pedro Juan Caballero-bol egy forditos uton oda-vissza, hullamos terepen, iszonyu melegben zajlott. A hosegerzet a para miatt kb. 45 fok, ilyet bicajon meg nem ereztem, amikor a mezonyben hatszelben ultem, egyszeruen majd szetrobbant a fejem a hotol. A szakasz fo erdekessege, hogy kaja es folyadek nelkul kellett elindulnunk, mert lerobbant a kiserokocsi. Mire talaltak masik autot, az utolerte a mezonyt, ketten hatramentek frissiteni kb. 15 kilinel, ezert jo husos birsagot szabott ki a megerto es kedves UCI biro, amit a vegen azonnal le is vontak a nyeremenyukbol. -ha jol emlekszem osszesen 250 CHF)
A 100 km-nel levo hegyihajra elott utolso erommel frissitettem a hegyitrikos emberunket, itt mar megint a hosegtol es nyilvas a keves folyadektol egyszerre nagyon felment a pulzusom, le is szakadtam kesobb es 25 km-t mentem a puszta kozepen egyedul, pofaszelben, azt sem tudtam mar hogyan uljek a bicajon, ugy ereztem soha nem fog vegeterni. Elottem, mogottem sehol senki. 8 km volt hatra, amikor utolert a Mauriek sora, veletlenul hatraneztem es megjelentek, ekkor ugy erezetem, ez felmento sereg lesz, 2 kilinel azonban elkezdtek megint rangatozni a naplopok, es az egesz sorrol sikerult ugy leszakadnom, hogy 2 perc kulonbseggel ertem be. Ez a szakasz nagyon kifingatott, beestek a szemeim es bedulult a fulem, ilyenkor sokaig tart helyrejonni, visszamentem a hotelbe, azonnal be a medencebe, lehutottem magam, rekuperacios ital hegyek betolasa, es kb. 2-3 ora mulva ereztem, hogy masnapra jol leszek. Sikerult egy fantasztikusat aludnom ejjel, a 4-ik szakaszra semmi bajom nem volt, se izomfajdalom, a szakaszon szuper pulzusokkal haladtam, szokatlanul alacsony 150-160 kozott a dombokon, azonban megutottem a 206-os maximumot. Szuletett sok-sok csodalatos foto, tobbek kozott egy olyan is, amikor a fordito elotti dombon a lider triko vert fosik mogottem lehajtott fejjel :-) Visszafele megint volt egy hogutam, aminek kovetkezteben megint az eleje es a tobbiek kozott maradtam megint ugyanazon a dombon, most azonban kicsivel hamarabb utolert 2 srac, akikkel tisztessegesen leforogtuk a maradek 15 km-t.
A szakasz utan a porongos-szal, akik vittek az elso helyeket kozosen mind allat modjara bicajosmezben ugraltunk a medencebe, remek feeling volt, megrogyasmentesen vegigmenni egy 4 napos versenyt 45 fokban, ket het pihi es 10 ora atmozgatas utan, erosen elgondolkoztam rajta, hogy mit kell valtoztatni az edzesmodszereimen..Hol vannak mar azok az idok, amikor rettegtem egy Gemenctol, ami "tobbnapos", 2 szakasz meg egy par perces prolog es a szezon csucsa volt.. Vittuk a hegyi trikot es a legjobb u23-as helyet, tovabba osszetett 5. hely es egy szakasz 3.-ik Cristian Brizuelatol, akinek nagyon sokat segitettem es ezert halas volt. Tisztesseges csapatmunka volt es tisztesseges nyeremenyosztas, remek elmenyek.
Kezdek megismerni egy ujabb orszagot, amirol eddig fogalmam nem volt, csak annyi, hogy van itt ket hasonlo nevu, -guay...Az argentinok, akik a szomszedban laknak, szinten csak hulyesegeket mondtak. Ez az orszag ugy nez ki, mind Del-Brazilia, zold, tropusi, az utak rendben vannak es szep hullamosak, a vilag legkerekebb popsijai illetve fantasztikusan osszekeveredett genterkepek gyujtohelye, akikbol raadasul 7 db jut 1 ferfira - ezen es egyeb okok miatt tovabbi nehany napot Asuncionban toltok, mielott visszamegyek Argentinaba, azon belul is a hirhedt San Juanba!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése