2007. augusztus 13., hétfő

Sziget 2007 - I. Nemzetközi Dágvány és Gumicsizmafesztivál

Eljött az az egy szem nap, amikorra beterveztem egy Szigetrelátogatást idén, hiszen az Arctalan lépett fel és azt pedig látni kell. Egész héten eső-porblémával küszködik a környezet, vasárnap sem volt ez másképp: nyálkás-borús reggelre ébredtem igen korán (8:45), mert tervben volt egy közös edzés ami a Flóriánról indult, végre számomra elfogadható időben (fél 10) és mivel pénteken+szombaton egyaránt kihagytam a mulatozást (mások pedig megáztak, ennek külön örültem és jót röhögtem) majdnem kipihenten el is indultam kerékpározni...az út legalább 500 méterig tartott, amikor is igazi klasszikus balfasz módjára sikerült elesnem a Balassy utcában a 2es villamos sínén, ami vizes nyálkás jégpálya szerű volt és nem volt elég 30 fokban rákanyarodni 4-5 km/hval ahhoz, hogy elkerüljem azt a hatalmas zakót, ami nem sokkal kevesebb sérülést okozott, mint egy 40nel való elcsúszás.

Kiszakadt a szépséges 60as évek nájlon mackófelsőjéhez hasonlatos hosszú ujjú csapatmezem (amelynek az ujja olyan fantáziadúsan lett elkészítve Szlovákiában, mivel csak rövidujjú design volt, tanakodtak, hogy mi legyen, hosszabbítsuk-e meg a csíkot ami végigfut a vállon és a felkaron és folytassuk a fehér színt, vagy töltsük ki a hiányzó részt undorító-kékkel - végül az utóbbinál döntöttek a művész-kollégák) amit először vettem fel életemben, sőt, az alatta lévő rövidujjú mezem is kárt szenvedett.Ezen kívül a szokásos sérülés csípőn, ezúttal baloldalon, 1 kisebb hát-horzsolás és 1 a bokán. Ezek után hazamentem.

Rövidebb emeleti tevékenykedés után (mivel napokon belül VALÓBAN felköltözöm, hiszen elkészült a design-betonfal és a parketta) elmentünk bevásárolni az Ósünbe, ami tele volt szigetlakókkal. Azon nem lepődtem meg, hogy rohadt koszos a lábuk, mert az mindig olyan, viszont láttam, hogy gumicsizmákat vásárol az "igényesebb" fajta. Azonnal vizualizáltam magam előtt a dagonyát, amit majd bent találhatok. A másik dolog, amit megjegyeztem magamnak, hogy bizony, még mindig a szigetlakó embertípus található túlnyomó többségben (kb. 93%) a környéken, így gondolom bent is. Bizonyos igen zorkó arcok egész egyszerűen az Ósán parkolója melletti kedves kis füvön (lakótelepikutyahúgyos és szaros, kiégett, sárga) szálltak meg egy Úpavan sátor segítségével. Érdekelt volna, hogy az ő mulatságuk hogyan zajlik logisztikailag, tehát az onnan való bejárás, sátor otthagyás távozás esetén, stb. 5000 Ft-tal volt olcsóbb az 1 hetes nemottalvós jegy az ottalvósnál, abból azért nem kevés liter kadarka meg boco jön ki. Így viszont a madarasteszkóba kellett bejárniuk fosni (a tisztálkodást szándékosan nem említettem), ha egyáltalán van ott publikus budi.

egy kicsit lefeküdtem szovelni, majd este 5 körül elkezdtem foglalkozni az elindulással. Valamilyen érdekes oknál fogva nekem szinte csak olyan haverjaim vannak, akiknek minden évben el kell magyarázni, hogy igenis jó dolog a Szigetre kimenni és hogy egy olyan koncertet, mint amit a soványnéger ad elő, nem lehet kihagyni. Folyamatosan nyomnom kell a propagandát, idén a Feccel próbálkoztam, hogy jöjjön ki, igaz már tavaly se sikerült kicsalnom. Ekkor MSNen bejelentkezett Koviubi Katesz, hogy betársulna, úgyhogy ő volt a pártnerem a dágványos túrán.

7 előtt kiértünk, 1 perc alatt sikerült jegyet venni a helyszínen, 0 sorbaállással. A jegyüzér iparág jeles személyiségei sorakoztak fel a kordon környékén, nem értem hogy lehet, de mindegyik büdös roma volt. Mivel gyakorló szarevő vagyok, azonnal elezdett érdekelni, hogy vajon mennyivel olcsóbban lehet hozzájutni egy 8000 Ft-os napijegyhez egy ilyen kétes személyiségű és ráadásul etnikai jegyárustól. Nem is kellett párbeszédbe bonyolódnom, mert ahogy elhaladtunk a sarkon egy 3fogú romaboszorka melett (a 3ból 2 fémfog volt), meghallottam az üzleti ajánlatot: "a pénztárná' 8000, én odaadom 7500-ér' ész nem ász sorba".. hát ez k. nagy. Ezek mekkora bizniszmenek. Olyan, mint a csillagszóró Karácsonykor az aluljáróban, ami 40 Ft a Tescoban és 120 a románál. Úgy döntöttünk, megéri az 500 Ft pluszt, hogy 1 perccel később tutira a karunkon legyen a szalag és ne a vasfogú büdös bába legyen gazdagabb és rohanjon el a mézzel, nálunk hagyva a gyanús, valószínüleg előző évi, vagy lejárt, vagy otthon printelt, de mindenképpen 'been tampered with' jegyét.

Már a bejárat előtt láttam egy olyan kaliberű bandát, mint akik az Úpavan sátorral telepedtek MEG a húgyosfüvön az osannál, pontosabb leírással, tetőtöl talpig koszos, raszta vagy simán rohadt koszos hajú, piros szemű szétvert fejű láthatóan az átlag szigetlakónál kevesebb költőpénzzel rendelkező egyedekről van szó, akik közül az egyik odaböfögte nekünk, hogy "Nincs piátok?" :-)

Bejutottunk és egyből mentünk is egy nagy kört. Azonnal elémtárult az, amit én ebben a fesztiválban igazán szeretek, iszonyat mennyiségű hihetetlen, mindenféle arc, ráadásul szerencsére nem csak magyarok, sőt.. Ha nem lenne ez a buli, ilyen embereket én nem is látnék közelről, hiszen nem járunk egy helyre. Itt azonban tátott szájjal lehet figyelni a sokszínű "nézd, ezt én varrtam" (válasz: "látszik") típusú hippiruhás püffedtlábú csajoktól kezdve a saját fosában édesen önmagáról nem sokat tudva alvó jellegtelen öltözékűn keresztül a "nagyon nagy arc vagyok" gyereket, akin 1984-es fóliaszerű ezüst Nike Air suhifelső van keresztbe egy fényes műbőr fehér PanAm táskával, taxisnapszemüveggel a fején. Egészen hihetetlen arcokat lehet látni, de egy biztos, idén nagyon kevés volt a "puccosabb" ember, akik általában mindig csak a Faithlesskor vagy a party arena idején szoktak megjelenni és jól láthatóan eltérő külsejük van a szigetlakóktól. Egy dolgot azonban nem értek: valószínüleg egy pár körrel le vagyok most maradva fajismeretileg, de nem igazán tudtam társítani, hogy ez a sok egységes elnevezéssel élve "alteros" arc - ide sorolok mindenkit, aki láthatóan 2-3 forintból oldja meg az öltözködést - na jó, néha beruház egy polóra amin a kedvenc zenekara neve látható, pl. a számomra semmit nem mondó ALTEREGÓ együttest (nem, nem a Harthouse kiadó neves technoelóadójáról van szó) reklámozó poló, amit alul-felül monokliszerűen sötétre festett bakancsban netzharisnyás darkos csajon láttam - akiknél a személyi higiéné általában max. abban merül ki hogy egy sprével hón alá benyom egy fújást reggel vagy toszás előtt fanszőrre (túró marad persze) - szóval hogy ők, akik szép számban vannak jelen, milyen irányzatok szurkolói. Nem mind metálos, az biztos, mert ahhoz a Hammerworld szinpad kicsi.. Az Emo-sok is panaszkodnak, hogy kevés emo zenekar van a Szigeten, hát én azt se tudom kik azok...leszámitva a Tokio Hotelt. Annyit tudok erről az egész emoról, hogy elbaszott erüket felvágó fiataloknak kitalált műfaj.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése