2009. április 1., szerda

Amerikai nutrició (nincs hosszú i-m)

Amerika ez egyetlen hely, ahol valaha sikerült tömeget növelnem. 2006-ban 5 hét alatt kb. 6 kiló izmot pakoltam fel magamra, akkoriban még koca szintü kerékpározás (heti kb. 8 óra) mellett heti 5x edzettem gyúróteremben, 2 órás monstre teremszétszedő stilusban és rettenetes mennyiségüt zabáltam. Ebédidőben burrito-k, hamburgerek, este rendes vacsora, közben délelőtt és délután shake-ek. 74 kiló körül voltam a legnagyobb állapotban, 38-as karral, továbbra is erős vaszkularitással (nem húspacniról és csülökről beszélünk, mint a "nagy csávók" karjai) - ezek az izmaim a mai napig megvannak, csak jóval kisebbek.. Szerettem azt az állapotot, természetesen a csajoknak is jobban tetszik - "kár", hogy állóképességi sportoló vagyok és mint ilyen, kis görcsnek kell lenni, a lehető legkisebb testsúllyal, sőt, a kerékpárosnak konkrétan 0 izomzatra van szüksége felsőtesten, mert csakis egy dolog számit, a testtömeg-teljesitmény arány (W/kg) - legalábbis a hegyeken, ahol kiderül az igazság, ahol nincs bújkálás meg sumákolás, búcsút inthetünk a nagytestü buflákoknak, akik veretik a sikon és itt a kritériumokon és akiket baromi nehezen tolerálok kerékpárosként - takarodnának inkább más sportokba szerencsétlenkedni, most vasárnap is nem igaz, hogy mit rángatózott előttem egy min. 85 kilós melák, csoda, hogy nem esett el.
Közel 3 hete itt vagyok már, és megint felugrott legalább 3 kiló, a mai fotókon egyértelmüen láttam, hogy megint vastagabb a karom, telitettebb az izmok - mindezt úgy, hogy elég durva edzésheteim vannak, 3 edzek egy héten 4-5 órásakat, ahol elugri
k kb. 3000 kalória - tehát nem kis mennyiségü tápot viszek be..
Az "athlete's diet" a következő képpen n
éz ki: (nem röhögni) - előrevetitem, hogy ez már valóban bizonyos fokú diéta, mert igen sok mindenről lemondtam, amiért élek-halok, pl. a fantasztikus 12 dobozos kiszerelésü üditők, amiből csodálatos dolog kibikkantani egyet edzés után a medencénél a napon, megadja a maga kis 35-40 gramm cukrát és a finom szénsavat :) - eddig összesen egy 2 literes kólát fogyasztottam ebben a kategóriában! Doritos chipsből is csak heti 1 zacskó ugrik be, pedig mennyei. Csokijaim nincsenek.
Az alábbi tételeket va
riálom:
reggeli: 60 darabos kiszerelésü pancake-em még elég egy darabig, toastolva, csoki sziruppal-lekvárral-almaszósszal lágyan meghintve szeretettel, felváltva, vagy egyszerre, ja vagy mézzel. Ugyanez goffrival.
Csipegetek pár szemet a Chips Ahoy! chewy változatából, ami egy igen finom csokidarabos keksz. Egyes napokon finom Mission flour tortillából készitem el a saját quesadilla-mat, me
gmagyarositva ráütött tükörtojással.
A mellékelt fotón lá
tható remek müzli keverék, mazsolával, cottage cheese-zel (gagyi túró), darabolt eperrel, fahéjas almaszósszal és ha már van ez a jó kis csokiszirup, nyomassuk rá azt is. Hm, de izletes!
Ebéd: a bulk kiszerelésü 2 kilós 4-sajtos lasagna-ra 3 napig tudok rájárni, de persze nem egymás után, mert úgy herót - alternálom tehát saját készitésü remek hamburgeremmel, amiből igen izmos egy adag, de kettőt szoktam
benyomatni, az angus beef patty-ket megsütöm a remek kerti BBQ-n, majd hatalmas szezámmagos zsemlébe kerülnek, bele fél liter mustár és ketchup, hagyma, saláta paradicsom.. Minden egyes alkalommal, ha pár nap kihagyás után ebbe beleharapok, a Jim szavai jutnak az eszembe: "Van ennél jobb dolog a világon?"
A legsürübben el
őfordulő ebéd pedig a hires saját "Kubai spaghettim" - mitől kubai? A puritánságától, mert arra emlékeztet, amikor Kubában a csúfondáros pénzváltós bukta után pár napig kubai pezós helyeken ettünk, ahol gyanús függönyök mögött készült a kb. 50 forintos pizza. Ettől függetlenül mivel a Barilla al dente-re főzését tökéletesen elsajátitottam és az már önmagában nagyon finom, egy kis oliva olaj, oregano, óriás pimiento-s zöld olivabogyók hozzáadásával illetve az iz végett kész Bertolli, Classico, Prego, Barilla, stb szószokkal kisérletezek felváltva - igazában mindegyikben megvan az a gyanús kis kemikál iz és sajnos valódi hús egyikben sincs, pedig régen az Uncle Ben's-nek volt egy kiváló ZÓSZa, amiben valódi hús volt - ezt sajnos sehol sem lelem.
Ezeket a saját készitésü remekmüveket néha kiváltja külsős helyen való burkolás - tegnapelőtt pl. a Wendy's-ben ettem jót, illetve to
vábbra is szeretem a Taco Bell-t, a burritók remek kerékpáros kaják.
Legutóbbi erősebb közérti bevásárlásomkor 80 dollárt költöttem, azért annyi kaját kaptam, hogy két fordulóban tudtam csak behozni az autóból.. kevesebb, mint 1 hét alatt elfogyott - igaz, a 60 db pancake-ből még van pár darab..
Általában jót röhögnek rajtam, amikor valaki meglátja vagy meghallja, hogy miket eszem, inkább egy fatass diéta, mint sportolóé - ámbátor az állóképességi sportokhoz nagy mennyiségü szénhidrát kell, és biza én azt be is viszem. A junk food és a szarok fogyasztása pedig a táplálékkiegészitőkkel van erősen ellensúlyozva - megérkezésem után másnap első utam a Mother's Market-be vezetett, ami maga a kánaán, európai mércével felfoghatatlan árukinálttal, a létező összes vitamin és táplálékkiegészitő megtalálható és mellesleg egy teljes közért minőségi kajákkal. Sikerült 1,5 órát eltöltenem
és 120 dollárt azonnal költeni, jelenleg, mivel még nincs teljesitménymaximalizálás, "csak" a következő dolgokat szedem:
- multivitamin, b-komplex, vas, NAC, SOD, astaxanthin, resveratrol, spirulina, alfalfa (ettől zöldet húgyozok), dextróz a protein shake-be edzés után, inositol hexaphosphate - nahát, ez tényleg lófütty.. Amikor "beindulunk" (azaz 1 hónap múlva kb.) akkor jönnek be az olyan "ergogének" mint a ReVO2lution (cordyceps, rhodiola, resveratrol, echinacea), a beta-alanin, citrulin-malát és még ki tudja, felbukkan-e addig valami figyelemre méltó dolog.
Már értem, hogy miért hatalmasak az amerikaiak. Egy dolog az hogy hormon, szteroidkezelt kajákat küldenek magukba, másik pedig a táplálkozáskultúrából eredő hatalmas kalóriamennyiség. Az átlagember begurul a gyorsétterembe, megvesz egy combo mealt, fél liter cukros üditővel, amit a végén refillez, puff, 1200 junk kalória right away.. Viszont a picsája nem sokat mozog az autó ülése, az irodai szék és a TV fotelje között.
Vajon mitől hizok én, mikor hosszúakat edzem? Több jön be, mint amennyi kimegy. Minden csak arról szól, hogy edzés, evés, pihenés... este pedig lehet blogot irni, netezni és közben folyamatosan a hütő elé járulni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése