2009. május 3., vasárnap

Világ proletárjai, egyesüljetek!


Sok év után újra kilátogattam a Majálisra a Városligetbe. A rettentő mennyiségű proletár közé csak be kellett állni és kattintgatni a fényképezőgéppel, dőlt az anyag. A fotókat visszanézve megállapítható, hogy rettenetesen "nézünk ki" (pontosabban nézTEK ki), sajnos simán összekevertem volna egy románnal a jelenlevők 95%-át) - ennyi ocsmány embert egy rakáson rég láttam. Elkeserítő. Kövérek, rondák, gagyi kínai piaci ruházatban, mindenki. Cigó családok pokrócon fekszenek az R-Go koncerten (idén extraként megjelentek a mezei romák mellett a kalapos gáborcigányok is), szerencsétlen öregemberek, akik keseregve mulatnak a Munkáspártnál játszó cigánybanda muzsikájára, sirdogálnak, miközben azokra a csodálatos évekre gondolnak, amikor 2 forint volt a kenyér és lehetett a Kádárnak integetni fel a tribünre. A PeCsa mögötti réten lévő "Nagyszínpad" előtt hatalmas tömeg, amely a világ egyik leggyűlöletesebb és azonnal elpusztítandó produkcióját tüntette ki figyelmével: a két hányadék szétfolyt kövér leszbikus iszonyú szánalmas fos playbackjét, azzal a futrinka utca tinglitangli nevetséges aláfestő zenével. Az egyik dagadék már állni se bír, olyan kövér. Az egész társulat bevásárolt Amerikában a legolcsóbb ruházatból, az Old Navy-ből, mert még ott is alig bírtak az ocsmány zsírpacnik ruhát találni, pedig vannak ám XXXL emberek arrafelé. (gyengébbek kedvéért: Pa-dö-dö). Innen hamar tovább álltam, mert ettől már tényleg elkezdett forogni a gyomrom. Erőtlenül lötyögött az egész társulat a színpadon és elergyult hanggal rákornyikáltak a szaros playbackjükre.
Mielőtt végleg elhagytam volna a Majálist, visszamentem a másik nagyobbacska színpadra, ahol éppen a végéhez közeledett az R-Go koncert, Szikora buzeráns fejhangon vonyított a mikrofonba, majd a végén bekiabált egy annyira cikit, hogy én szégyelltem magam helyette: "mindenki együtt, oo-lé olé olé olé, we are the champs, we are the champs" - mert állítólag minden magyar hamarosan ezt fogja énekelni - de hogy milyen apropóból, az számomra nem derült ki, esetleg a vidra-világbajnokság döntője után?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése