2009. július 1., szerda

Sebesség becslése sík időfutamon a légellenállás és a teljesítmény alapján

Az alábbi érdekes grafikont találtam a wattage fórumon, amely a légellenállás (CdA) és a leadott teljesítmény (Watt) alapján meghatározza az elérhető sebességet egy sík időfutamon, szélcsendben, tengerszinten, 20 fokban.
Ahogy azt már eddig is tudtuk, a légellenállás a kulcsa mi
ndennek időfutamon. Két hasonló felépítésű rider között akár 50 W különbség is lehet teljesítményben, ha ez egyik nem annyira aero, hiába erősebb, ő lesz lassabb. Az időfutam műfaj egyébként mindig is nagyon tetszett, de mivel nagyon nem megy, ezért nem szeretem egyelőre, azonban elhatároztam, hogy meg fogom tanulni, de természetesen ehhez a legfontosabb egy időfutam kerékpár - úgyhogy a Felt váz helyett veszek valami jó vázat és átrakom rá a Sram Force-t.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése