2009. július 2., csütörtök

Tour De France prológ Monaco optimális időfutam stratégia modell

A wattage fórumon az alábbi igen érdekes grafikont találtam, amit az egyik oszlopos tag, Alex Simmons készített. A monaco-i prológ optimális pacing modellje látható a rajzon, az adatok kb. David Millar-hoz illenek, 72 kg testsúly, 5.5 W/kg FTP. Nos, 420 W NP 18 perc 35-re az igen szép teljesítmény, és mindezt 0.22-es légellenállással produkálja - a wattmérő többek között azért zseniális eszköz, mert hozzámérhetjük teljesítményünket a nagymenőkhöz, jelen esetben pl. a nemrég született személyes legjobbam, 12 percre 375 W, azaz 5.59 W/kg, ha kitartott volna 18 percig, akkor már nagyon örülhetnék - de ezt nem tudom, mert az emelkedő addig tartott, tény, hogy alaposan verettem, talán még 2 percet bírtam volna ilyen tempoban, de lehet, hogy utána úgy kipukkadok, hogy perceket vesztek. ,Aero pozícióban alacsonyabb a teljesítmény, a 0.22-es légellenállás elérésében gondolom nem kevés munka van, én gondolom kb. annyira lennék aero egy időfutamgépen elsőre, mint egy meszeszsák.
Egyre jobban izgat ez az időfutam téma, igazán tudományos..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése