Oliver Lieb számomra az egyik legnagyobb név az elektronikus zenében, közvetlenül valahova a Kraftwerk után helyezném el nagyságrendben - míg a Kraftwerk az egész alapját képezte, addig számomra Oliver Lieb volt az, aki a '90-es évek modernizált elektornikus zenei hangzását definiálta - pontosabban az akkoriban "trance" névvel ellátott (mára sajnos egy nagyon negatív hangzású, zizegős greznárdodzsemes vurstlizenét jelentő) műfajt.
A mester nagyjából 1990 óta folyamatosan produkál különböző műfajokban és az általam ismert legtöbb alias-szal rendelkező művész, híresebb projektjei pl. az LSG, SOL, Paragliders, Spicelab, The Ambush, Arte Bionico, Mirage, Econo, Solieb stb. illetve a saját nevén kiadott zenék, mint a zseniális Constellations album 1993-ból.
Ez az ember egy megszállott, munkamániás, iszonyat mennyiségű tracket nyomott ki, remixelt a Snap-től Moby-ig mindenkit, közben lökette a saját projektjeit, amelyekben minden alias egy más műfajt jelölt. Az LSG és a Paragliders volt az eredeti klasszikus trance, míg a Spicelab érdekes pszichedelikus, ős-techno volt, az Ambush pl. pedig downtempo ambient tribal ritmusokkal.
A LSG 2. album volt az egyik legelső CD a gyűjteményemben, az elsőt, a "Rendezvous in outer space"-et csak később szereztük meg, amikor már a baráti körömben a zeneértők LSG rajongók lettek. Ez a két album olyannyira befolyásolta az izlésemet, hogy sokak szerint erősen visszahallani az Adept-művek 4/4-es darabjaiban - ezalól így utólag hallgatva az új zeném, az After BCN 2009-es átdolgozása sem kivétel, ez engem a "She can"-re emlékeztet, a sima 4/4-et enyhén megbontő tribal ritmusával.
2000-ben készült az "Into Deep", amely album számomra a non plus ultra, soha egy albumot nem hallottam még ennyiszer (több mint 100 végighallgatás) - egy igazi mestermű, ami amennyire "ismeretlen", annyira meghatározta a downtempo/ambient zenék alakulását az elkövetkezendő években - nem csak nagy drone-ok és üres űr, mint a hagyományos ambientben, hanem csodálatos égi harmóniák, kozmikus sweep-ek és mindezek alá technikásan, finoman torzított, darabolt groove-ok, nem minimál ritmusszekció pár pitty-putty perkával és analóg dobokkal. Ebben a műfajban, aminek a nevét nem is tudom (mert a "downtempo" elég sovány megnevezés lenne), de nem is fontos, igazából sok album, pláne olyan, ami ezzel egyáltalán egy lapon említhető, nem készült soha - megemlítést szinte csak a Sasha - Airdrawndagger illetve BT - This Binary Universe érdemel.
Sok éven át szorgalmasan követtem a friss Oliver Lieb termést, azonban az utóbbi években alábbhagyott a produktívitása a mesternek, illetve elment abba az irányba, több olyan "nagyöreggel" együtt, aki annak idején mérföldköveket tettek le az elektronikus tánczenébe (Speedy J, Pascal FEOS, Sven Vath) - nevezetesen a minimal techno világába.
A régi rajongók, köztük én is, siránkozunk, hogy miért nem születnek olyan zenék, mint akkoriban, miért kellett teljesen más irányba menni - még ha Olivernél már a Black Album-okon már érezhető is volt, hogy merre tart.
Az alábbiakban bemásolom Oliver Lieb blogjáról az írást, melyben saját szavaival pont ezt a kérdést taglalja és nagyjából valami olyasmit ír, amit én a múltkor itt a blogon megemlítettem a trance pejoratív jelzővé válásával kapcsolatban.
A bejegyzés apropója pedig egy kiadatlan LSG album 2002-ből, ami egy tisztelgés Olviertől az LSG-projekt rajongóinak - jómagam még nem hallottam, de ebben a pillanatban töltöm le. A linket a mester szigorú kérését betartva nem postázom fel, de aki szeretné, az üzenjen és megadom - vagy keresse meg a google segítéségével!
Enough talking...just one more thing please:
Pleas dont stream the file...download it by right-clicking on the file name ;)"
A mester nagyjából 1990 óta folyamatosan produkál különböző műfajokban és az általam ismert legtöbb alias-szal rendelkező művész, híresebb projektjei pl. az LSG, SOL, Paragliders, Spicelab, The Ambush, Arte Bionico, Mirage, Econo, Solieb stb. illetve a saját nevén kiadott zenék, mint a zseniális Constellations album 1993-ból.
Ez az ember egy megszállott, munkamániás, iszonyat mennyiségű tracket nyomott ki, remixelt a Snap-től Moby-ig mindenkit, közben lökette a saját projektjeit, amelyekben minden alias egy más műfajt jelölt. Az LSG és a Paragliders volt az eredeti klasszikus trance, míg a Spicelab érdekes pszichedelikus, ős-techno volt, az Ambush pl. pedig downtempo ambient tribal ritmusokkal.
A LSG 2. album volt az egyik legelső CD a gyűjteményemben, az elsőt, a "Rendezvous in outer space"-et csak később szereztük meg, amikor már a baráti körömben a zeneértők LSG rajongók lettek. Ez a két album olyannyira befolyásolta az izlésemet, hogy sokak szerint erősen visszahallani az Adept-művek 4/4-es darabjaiban - ezalól így utólag hallgatva az új zeném, az After BCN 2009-es átdolgozása sem kivétel, ez engem a "She can"-re emlékeztet, a sima 4/4-et enyhén megbontő tribal ritmusával.
2000-ben készült az "Into Deep", amely album számomra a non plus ultra, soha egy albumot nem hallottam még ennyiszer (több mint 100 végighallgatás) - egy igazi mestermű, ami amennyire "ismeretlen", annyira meghatározta a downtempo/ambient zenék alakulását az elkövetkezendő években - nem csak nagy drone-ok és üres űr, mint a hagyományos ambientben, hanem csodálatos égi harmóniák, kozmikus sweep-ek és mindezek alá technikásan, finoman torzított, darabolt groove-ok, nem minimál ritmusszekció pár pitty-putty perkával és analóg dobokkal. Ebben a műfajban, aminek a nevét nem is tudom (mert a "downtempo" elég sovány megnevezés lenne), de nem is fontos, igazából sok album, pláne olyan, ami ezzel egyáltalán egy lapon említhető, nem készült soha - megemlítést szinte csak a Sasha - Airdrawndagger illetve BT - This Binary Universe érdemel.
Sok éven át szorgalmasan követtem a friss Oliver Lieb termést, azonban az utóbbi években alábbhagyott a produktívitása a mesternek, illetve elment abba az irányba, több olyan "nagyöreggel" együtt, aki annak idején mérföldköveket tettek le az elektronikus tánczenébe (Speedy J, Pascal FEOS, Sven Vath) - nevezetesen a minimal techno világába.
A régi rajongók, köztük én is, siránkozunk, hogy miért nem születnek olyan zenék, mint akkoriban, miért kellett teljesen más irányba menni - még ha Olivernél már a Black Album-okon már érezhető is volt, hogy merre tart.
Az alábbiakban bemásolom Oliver Lieb blogjáról az írást, melyben saját szavaival pont ezt a kérdést taglalja és nagyjából valami olyasmit ír, amit én a múltkor itt a blogon megemlítettem a trance pejoratív jelzővé válásával kapcsolatban.
A bejegyzés apropója pedig egy kiadatlan LSG album 2002-ből, ami egy tisztelgés Olviertől az LSG-projekt rajongóinak - jómagam még nem hallottam, de ebben a pillanatban töltöm le. A linket a mester szigorú kérését betartva nem postázom fel, de aki szeretné, az üzenjen és megadom - vagy keresse meg a google segítéségével!
"Hi,
i decided to put online for free the "unreleased" LSG album. It created this in late 2002 for beeing released in late 2003. Then the distribution went down and the situation was unpredictable, so the decision was to start with the new distributor releasing a "best of LSG" album and see how things go...but this is a different story...
As i said this was done late in 2002 - so not in any way representing what i am doing right now. This is more a tribute and a big thank you to the fans of the LSG project and - at least for me now - a way to close the door to this project and focus even more on what i am doing now. Some people might say that the old stuff i have done was better than what i do right now. But please think about how things developed...
When i started the LSG project trance as a name for a style wasnt established and right now to me the word trance does have a really bad meaning and only stands for a certain commercial and non-developing style that i am glad finally managed to get less attention. I tried to stay ahead of times but in the big times of this project it was hard to always keep that in mind. So i can only ask to always keep your ears up for new styles and artists and dont block something new by just thinking that the best happend in the past already.
I personally think that at the moment the greatest thing about the music scene is that a lot is possible again like in the early days. The "we are cool - this is crap" way of thinking is not as big as it was some 5 to 8 years ago and all kind of different styles and influences can work on one label or even in one track again...
so like back then its just about good music.
i decided to put online for free the "unreleased" LSG album. It created this in late 2002 for beeing released in late 2003. Then the distribution went down and the situation was unpredictable, so the decision was to start with the new distributor releasing a "best of LSG" album and see how things go...but this is a different story...
As i said this was done late in 2002 - so not in any way representing what i am doing right now. This is more a tribute and a big thank you to the fans of the LSG project and - at least for me now - a way to close the door to this project and focus even more on what i am doing now. Some people might say that the old stuff i have done was better than what i do right now. But please think about how things developed...
When i started the LSG project trance as a name for a style wasnt established and right now to me the word trance does have a really bad meaning and only stands for a certain commercial and non-developing style that i am glad finally managed to get less attention. I tried to stay ahead of times but in the big times of this project it was hard to always keep that in mind. So i can only ask to always keep your ears up for new styles and artists and dont block something new by just thinking that the best happend in the past already.
I personally think that at the moment the greatest thing about the music scene is that a lot is possible again like in the early days. The "we are cool - this is crap" way of thinking is not as big as it was some 5 to 8 years ago and all kind of different styles and influences can work on one label or even in one track again...
so like back then its just about good music.
Pleas dont stream the file...download it by right-clicking on the file name ;)"
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése